Thursday, September 04, 2014

Uzun İnce Bir Yoldayım


Uzun İnce Bir Yoldayım
Gidiyorum Gündüz Gece
Bilmiyorum Ne Haldeyim
Gidiyorum Gündüz Gece
I'm on a long and narrow road,
I walk all day, I walk all night;
I cannot tell what is my plight,
I walk all day, I walk all night.
Dünyaya Geldiğim Anda
Yürüdüm Aynı Zamanda
İki Kapılı Bir Handa
Gidiyorum Gündüz Gece
Soon as I came into the World,
That moment I began my fight,
Through an inn with two doors,
I walk all day, I walk all night.
Uykuda Dahi Yürüyom
Kalmaya Sebep Arıyom
Gidenleri Hep Görüyom
Gidiyorum Gündüz Gece
I walk in sleep - I find no cause,
To linger, whether dark or light,
I see the travelers on the road,
I walk all day, I walk all night.
Kırk Dokuz Yıl Bu Yollarda
Ovada Dağda Çöllerde
Düşmüşüm Gurbet Ellerde
Gidiyorum Gündüz Gece
Forty-nine years upon these roads,
On desert plain, on mountain height,
In foreign lands I make my way,
I walk all day, I walk all night.
Düşünülürse Derince
Uzak Görünür Görünce
Bir Yol Dakka Miktarınca
Gidiyorum Gündüz Gece
Sometimes it seems an endless road,
The goal is very far from sight,
One minute, and the journey's o'er-
I walk all day, I walk all night.
Şaşar Veysel İş Bu Hale
Kah Ağlaya Kahi Güle
Yetişmek İçin Menzile
Gidiyorum Gündüz Gece
Veysel does wonder at this state,
Lament or laughter, which is right?
Still to attain that distant goal,
I walk all day, I walk all night.

Lyrics: Âşık Veysel Şatıroğlu
Translation: Nermin Menemencioğlu